جشنواره تئاتر، امید و بالندگی را به جامعه معلولان منتقل کرد

حسام نژاد کارگردان نمایش «اتل‌متل یه خرگوش» از شهرستان دامغان استان سمنان جشنواره تئاتر معلولان را گامی برای تقویت و رشد معلولان دانست و گفت: جشنواره تئاتر معلولان، امید و بالندگی را به جامعه معلولان منتقل کرد و این در بین افراد حاضر در جشنواره کاملاً مشهود است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ حسین حسام نژاد کارگردان نمایش «اتل‌متل یه خرگوش» از شهرستان دامغان استان سمنان، از مرکز دختران کم توان ذهنی الزهرا (س) ۱۰ سال است که با این گروه‌های نمایشی مختلف همکاری داشته و این دوره پنجمین سال حضور وی و گروه نمایشی‌اش در این جشنواره است.
وی در مورد نمایش‌های ارائه‌شده در جشنواره گفت: کارها امسال ازلحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته است، در جشنواره منطقه‌ای بجنورد مقام اول را کسب کرده و به جشنواره بین‌المللی اصفهان با نمایش «چه درونم تنهاست» راه پیدا کردیم.

حسام نژاد افزود: امسال برای اولین بار با کار کودک و نوجوان در جشنواره حضور پیدا کردیم در نمایش «اتل‌متل یه خرگوش» ۱۲ نفر بازیگر و مربی مشارکت دارند.
کارگردان نمایش «اتل‌متل یه خرگوش» اظهار داشت: موضوع این نمایش آموزشی است که به هر غریبه‌ای نمی‌شود اعتماد کرد، به دوستانمان اعتماد کنیم و فراموش نکنیم که حمایت از طرف دوستان اتفاق می‌افتد و مفاهیم اخلاقی مختلفی در این نمایش نهفته است.
وی گفت: در بخش کودک این جشنواره ۹۹ درصد کارها عروسکی و تجربه اول بود که معتقدم باید با توانمندی بیشتری وارد شد و کارها را تقویت کرد.
وی یادآور شد: روند خوبی را در این جشنواره شاهد بودیم و عوامل اجرایی، داورها و هنرمندان و کارشناسان اشراف کامل به مبحث هنری نمایش و وابستگی با افراد معلول دارند که جای قدردانی است.
حسام نژاد گفت: این نگاه به معلولین، امید را در دل آنان ایجاد می‌کند و بعد از دو سال وقفه کرونا این اولین جشنواره است که نشاط و امید در دل‌وجان شرکت‌کنندگان کاملاً محسوس است.

کد خبر 74615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد